Direktlänk till inlägg 4 juni 2007

Dålig kondis?

Av leia - 4 juni 2007 14:27

Det är lite mysko med Leia. När vi är ute och går kan hon orka hur mycket som helst. Hon kan gå i flera timmar och ändå busa med någon kompis efter promenaden. Hon blir aldrig trött då. Men om vi ska cykla eller jogga med henne blir hon trött redan efter någon kilometer och hänger då efter i kopplet som värsta bromsen. Imorse skulle jag cykla med henne hem från jobbet. Förut har hon orkat nästan ända hem (6,4 km) men idag gav hon upp efter en...??? Jag börjar snart tvivla på att hon har dålig kondis för det har hon verkligen inte...jag tror bara det att hon har tröttnat på att "bara" springa efter en stund att hon då ger upp och vill gå istället, då kan man ju få lukta på allt gottigt runt omkring!!!

Nee vi får nog ut och cykla och jogga ännu mer så hon fattar att det också är en viktig och rolig aktivitet.

 
 
anna

anna

9 juni 2007 22:05

Hm! Tyra är precis likadan. Tror att det är som du säger. Att det hänger på motivationen. O den där grymtande dammsugaren du har gör väl allt för att få gå med trynet i backen.... :D

http://www.ridgeback.bloggagratis.se

 
Ingen bild

anna

14 juni 2007 12:47

hej! Du kanske kan kombinera joggandet o cyklingen med nått kul. Tex, i leias fall, leta upp nått gott godis i slutet. Då kanske hon är motiverad eftersom att det kommer nått jättekul i slutet...
Tyra tycker för övrigt att det snart vore dax för en lekträff!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av leia - 4 augusti 2007 17:17

Idag träffade vi Tyra och Anna. Vi gick en sväng runt Karlslund och hundarna fick springa av sig lite... Jag tror att Leia har blivit lite mindre nyfiken på andra hundar då hon inte verkar ha dunderkoll på alla hundar runt omkring (eller så är det ba...

Av leia - 31 juli 2007 17:03

Kollade för en gångs skull på tv-programmet "mannen som kan tala med hundar". Där var det ett par som hade problem med sin hund som alltid smet ut när de öppnade dörren. Då frågade denna man hur ofta paret gick ut med sin hund på en längre promenad o...

Av leia - 28 juli 2007 18:05

Nu är vi inne i en period (som vi egentligen alltid är..blir bara lite lat ibland) där vi övar att Leia ska kunna gå fint bredvid mig utan koppel. Detta går väldigt bra förutom när det finns andra hundar med i bilden. Jag blir helt knäpp på henne. Ho...

Av leia - 25 juli 2007 09:22

Jag kan inte riktigt sluta med att åka och plocka blåbär. Det finns så himla mycket blåbär i denna skog och det vill aldrig ta slut. Leia bara äter och äter..hennes mage är nog snart i uppror..men jag kommer nog ha den friskaste hunden i stan! Igår t...

Av leia - 23 juli 2007 16:52

I fredags skulle det vara sol mestadels av dagen så då gav jag och Anna iväg oss till Säbylund med hundarna. Där hittade vi ett nytt ställe som vi ansåg var bättre än förra stället....ända till det kom in en tredje hund i bilden och våra hundar stack...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards