Direktlänk till inlägg 15 juni 2007

Nu är Leia hemma!

Av leia - 15 juni 2007 21:22

Leia har vart hos sin farmor och farfar i några dagar. Detta på grund av att både jag och Marcus har jobbat nästan dygnet runt denna vecka och då är det bättre för Leia att hon får vara i sommarstugan där hon har både en kompis, bad och massa utelek...kan nog inte bli bättre. När jag skulle åka i söndags kväll från stugan satt hon så fint kvar på trappan och hade inga som helst tendenser till att vilja följa med mig. Så jag behöver inte ha dåligt samvete av att lämna henne några dagar. Däremot saknar jag henne så otroligt mycket när jag är hemma i lägenheten och inte hon. Varenda sak som jag gör påminner om Leia, från när väckarklockan ringer och hon på en kvarts sekund hänger med tungan i mitt ansikte, till kvällen då hon följer mig som en skugga tills jag går in i sovrummet och Leia bara vill sova!!!


Imorse var vi ute fem och träffade Molly. De lekte så himla mycket men Leia ska verkligen visa Molly i början att det är hon som bestämmer och inget annat..en liten bitch är hon! Tyvärr har jag inte tagit något kort på Molly men det måste jag komma ihåg till nästa gång vi träffas!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av leia - 4 augusti 2007 17:17

Idag träffade vi Tyra och Anna. Vi gick en sväng runt Karlslund och hundarna fick springa av sig lite... Jag tror att Leia har blivit lite mindre nyfiken på andra hundar då hon inte verkar ha dunderkoll på alla hundar runt omkring (eller så är det ba...

Av leia - 31 juli 2007 17:03

Kollade för en gångs skull på tv-programmet "mannen som kan tala med hundar". Där var det ett par som hade problem med sin hund som alltid smet ut när de öppnade dörren. Då frågade denna man hur ofta paret gick ut med sin hund på en längre promenad o...

Av leia - 28 juli 2007 18:05

Nu är vi inne i en period (som vi egentligen alltid är..blir bara lite lat ibland) där vi övar att Leia ska kunna gå fint bredvid mig utan koppel. Detta går väldigt bra förutom när det finns andra hundar med i bilden. Jag blir helt knäpp på henne. Ho...

Av leia - 25 juli 2007 09:22

Jag kan inte riktigt sluta med att åka och plocka blåbär. Det finns så himla mycket blåbär i denna skog och det vill aldrig ta slut. Leia bara äter och äter..hennes mage är nog snart i uppror..men jag kommer nog ha den friskaste hunden i stan! Igår t...

Av leia - 23 juli 2007 16:52

I fredags skulle det vara sol mestadels av dagen så då gav jag och Anna iväg oss till Säbylund med hundarna. Där hittade vi ett nytt ställe som vi ansåg var bättre än förra stället....ända till det kom in en tredje hund i bilden och våra hundar stack...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards