Direktlänk till inlägg 29 juni 2007

På landet!

Av leia - 29 juni 2007 09:30

Nu har vi kommit hem från landet! Vi var där och hälsade på min mamma och hennes hund Ronja. Leia blev väldigt nöjd när vi kom dit och ville redan första kvällen ut till skogen och leka. Eftersom jag var ganska trött och kom till landet ganska sent på kvällen la jag mig direkt i soffan. Men Leia gick runt och gnällde och var inte alls lika glad över att slappa. Morgonen efter gick vi iaf direkt till skogen och vandrade. Vi plockade en hel del blåbär och Leia har äntligen lärt sig att man kan plocka själv och inte äta ur min hand...skönt! Blåbär är ju faktiskt riktigt bra för hundar, som pencillin.. Om jag märker att Leia börjar bli lite sjuk får hon direkt en hel del blåbär...och jag tycker det verkar funka bra!


Jag tror att Leia och Ronja har lekt 90 procent av deras vakna tid...man började märka på eftermiddagen att leken inte var så intensiv men vila kunde de iaf inte göra. På kvällen var de helt slut...Leia stod vid dörren upp till övervåningen och ville lägga sig redan vid sju på kvällarna. Hon stod där och gnällde och kollade surt på mig att vi aldrig gick upp till sovrummet...haha vilken surpuppa hon kan bli om hon inte får som hon vill!!!


Nu ska vi vara hemma men imorgon åker vi till smögen och ska vara där i två veckor... Vet inte vad Leia ska tycka om detta då ingen hundkompis ska med...

 
 
Ingen bild

anna

29 juni 2007 14:19

Ni ser ut att ha haft det bra hos din mamma!!
Men lite tråkigt är det minnsann att ni redan ska åka på semester. Vi kommer sakna er oxå!!!!!!!!!!!
Ha de så bra o hör av er när ni kommer hem igen!
KRAAM!!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av leia - 4 augusti 2007 17:17

Idag träffade vi Tyra och Anna. Vi gick en sväng runt Karlslund och hundarna fick springa av sig lite... Jag tror att Leia har blivit lite mindre nyfiken på andra hundar då hon inte verkar ha dunderkoll på alla hundar runt omkring (eller så är det ba...

Av leia - 31 juli 2007 17:03

Kollade för en gångs skull på tv-programmet "mannen som kan tala med hundar". Där var det ett par som hade problem med sin hund som alltid smet ut när de öppnade dörren. Då frågade denna man hur ofta paret gick ut med sin hund på en längre promenad o...

Av leia - 28 juli 2007 18:05

Nu är vi inne i en period (som vi egentligen alltid är..blir bara lite lat ibland) där vi övar att Leia ska kunna gå fint bredvid mig utan koppel. Detta går väldigt bra förutom när det finns andra hundar med i bilden. Jag blir helt knäpp på henne. Ho...

Av leia - 25 juli 2007 09:22

Jag kan inte riktigt sluta med att åka och plocka blåbär. Det finns så himla mycket blåbär i denna skog och det vill aldrig ta slut. Leia bara äter och äter..hennes mage är nog snart i uppror..men jag kommer nog ha den friskaste hunden i stan! Igår t...

Av leia - 23 juli 2007 16:52

I fredags skulle det vara sol mestadels av dagen så då gav jag och Anna iväg oss till Säbylund med hundarna. Där hittade vi ett nytt ställe som vi ansåg var bättre än förra stället....ända till det kom in en tredje hund i bilden och våra hundar stack...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards