Direktlänk till inlägg 20 juni 2007

En härlig dag!

Av leia - 20 juni 2007 17:43

Idag träffade jag och Leia kompisarna Anna och Tyra. Vi gick först en promenad runt Hästhagen. Sedan tog vi bilen och åkte till Särbylund för att där bada och njuta av solen. Efter ett par timmar i solen började Leia leta efter skugga och verkade aningen trött. Det är så härligt att se hur Leia och Tyra är så bra vänner, och kan få umgås en hel dag med varandra..det är alldeles för sällan tycker Leia. Fast hon var supertrött när vi kom hem anar jag en viss tjurighet över att vi är hemma och inte ute och busar med Tyra...hmm vilken bortskämd hund jag har..blir aldrig riktigt nöjd!

Imorgon ska vi kanske spåra med Anna, Annika och Emma..spännande! Hoppas Leia tycker det är kul för det skulle nog vara bra för henne!

 
 
Ingen bild

Maria & Molly

20 juni 2007 19:44

Spåra kommer nog Leia tycka är störtkul! Ett tips om ni vill "spåra" och inte har blod eller klöv hemma. Ta en korv i ett snöre och dra efter dig. Det gör vi med Molly när vi är i stan och sen spårar vi på rådjursklöv och blod när vi är vid Tisaren! Molly gillar nog båda delarna lika mycket (kanske korven mer för den går ju att ÄTA), he he!! Ha de så bra och lycka till!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av leia - 4 augusti 2007 17:17

Idag träffade vi Tyra och Anna. Vi gick en sväng runt Karlslund och hundarna fick springa av sig lite... Jag tror att Leia har blivit lite mindre nyfiken på andra hundar då hon inte verkar ha dunderkoll på alla hundar runt omkring (eller så är det ba...

Av leia - 31 juli 2007 17:03

Kollade för en gångs skull på tv-programmet "mannen som kan tala med hundar". Där var det ett par som hade problem med sin hund som alltid smet ut när de öppnade dörren. Då frågade denna man hur ofta paret gick ut med sin hund på en längre promenad o...

Av leia - 28 juli 2007 18:05

Nu är vi inne i en period (som vi egentligen alltid är..blir bara lite lat ibland) där vi övar att Leia ska kunna gå fint bredvid mig utan koppel. Detta går väldigt bra förutom när det finns andra hundar med i bilden. Jag blir helt knäpp på henne. Ho...

Av leia - 25 juli 2007 09:22

Jag kan inte riktigt sluta med att åka och plocka blåbär. Det finns så himla mycket blåbär i denna skog och det vill aldrig ta slut. Leia bara äter och äter..hennes mage är nog snart i uppror..men jag kommer nog ha den friskaste hunden i stan! Igår t...

Av leia - 23 juli 2007 16:52

I fredags skulle det vara sol mestadels av dagen så då gav jag och Anna iväg oss till Säbylund med hundarna. Där hittade vi ett nytt ställe som vi ansåg var bättre än förra stället....ända till det kom in en tredje hund i bilden och våra hundar stack...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards